Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co čtu, na co se dívám a kdo je můj životní vzor?

 Odpovím, ale stejnou otázku kladu laskavému čtenáři, náhodnému kolemjdoucímu, ochotnému přijmout výzvu a nechat nahlédnout do své výkladní skříně či třinácté komnaty.

Knihy čtené a přečtené vynechám, ale vyznám se z knih nejoblíbenějších v pořadí jak jsem je v průběhu života poznal. Jsou jimi Monpti od spisovatele Gábora Vaszaryho, Marťanská kronika od Raye Bradburyho a Srpnovští páni od českého spisovatele Vladimíra Neffa. Posledně jmenovaný je můj nejoblíbenější autor knih, které vnímám jako návod na život . Mompti mne okouzlila křehkou krásou a třemi pomeranči. Marťanská kronika pak neskutečným přesahem do nejvyšších sfér citů, myšlenek a poznání.

Film uvedu pouze jeden, Unaveni slunce režiséra Nikity Michalkova, který mne zaujal především kontrastem a mnoha podobami lidství v obrazech někdy krutých, ale většinou poetických až zdánlivě banálních, které jsem si užíval nejvíc.

Životních vzorů jsem měl několik a to vždy v nejvyšších patrech galerie lidí i bohů.  Dnes mám životní vzory ve vlastní rodině, manželce, dětech, vnoučatech a ostatních příbuzných, jejichž životní osudy dobře znám a mohu si jich vážit skutečně a se znalostí, která není povrchní, ale založena na faktech, nikoliv pouze na povrchním a zprostředkovaném poznání.

 

Autor: Josef Sedláček | sobota 12.1.2019 22:32 | karma článku: 10,50 | přečteno: 378x
  • Další články autora

Josef Sedláček

Starobní důchod od svých dětí a vnoučat si zasloužím

Nerozumím úvahám, že vyplácení a občasné zvýšení penzí jde na úkor příštích generací. Samozřejmě, že plátci jsou potomci a je to tak v pořádku.

10.1.2019 v 12:40 | Karma: 26,16 | Přečteno: 936x | Diskuse| Ostatní

Josef Sedláček

Císař pán je vůl

Tento hloupý výkřik, býval vstupenkou k soudu a následné cestě na Bory nebo do Dobřan. Dnes jsou podobné výroky vnímány jako přihláška do klubu, kde se soutěží o pozornost a zájem císaře.

9.1.2019 v 22:09 | Karma: 9,18 | Přečteno: 775x | Diskuse| Politika

Josef Sedláček

Láska je čin

Lásku hledám, prožívám, nacházím nebo ztrácím? Jsem lásky vůbec schopen? Miluji nebo jsem milován? Nevím.

1.1.2019 v 16:35 | Karma: 8,29 | Přečteno: 254x | Diskuse| Ostatní

Josef Sedláček

Včera mi přišlo oznámení o zvýšení důchodu

Důchod mi byl zvýšen, nařízením vlády č. 213/2018 Sb. o 894 Kč na celkovou částku 13107 Kč. Vládě tímto děkuji.

20.12.2018 v 9:43 | Karma: 21,82 | Přečteno: 2152x | Diskuse| Politika

Josef Sedláček

Mám se stydět já, nebo obsluhující číšník?

Sobotu jsem strávil v Praze. Programem byla prohlídka Národního muzea, oběd v restauraci a návštěva divadelního představení.

16.12.2018 v 8:30 | Karma: 28,59 | Přečteno: 2635x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4401x
kamínky do mozaiky

E-mail : sedlacek.vseruby@seznam.cz

Seznam rubrik